Alan Dunn
The Happening is re-compiled from a scuffed golden cassette rescued from the grassy patch where the vehicle landed, or from where it left:
We crashed in our helicopter, we set off with our Repo Man style soundtrack, we don’t drive, we can’t drive, we read (…. undecipherable ….) and music, but it’s not Kylie in the passenger seat, it’s angry young people, moody, confused, anxious and disconnected young people, we set off with Teams and Zoom and copies of The Republic of Trees and Lord of the Flies folded in the pockets of our new grey uniforms with a dash of yellow, we walk at night, all night, we think about Hillsborough, we sit under the rail bridge and we read the bible in German, we see a darkness, we tango, we listen to The Sounds of Hell but also stage a gorgeous Happening with Diana Ross, we get drunk with Kurt Schwitters and Mia Farrow and we ask Joey Ramone to recite John Cage tackling James Joyce.
We sit around the campfire and get angry at Brexit, we reel off the names of Trump, Boris and Tweedle Dum Tweedle Dee, we swear, we drift off to the dub, we try to grab hold of the NHS, we create alter egos, we sing children’s songs, we lay our hats down, we plan the Festival of Death, we dig mines and work sixteen hours a day seeking gold, we are the residents, we wait to return, sadly, we search for a Loch Ness Monster, we wonder about surprise, we sing hymns with Hüsker Dü and Mahalia, we let Bratakus lead us in screaming POLLUTION EVOLUTION, we find Brion Gysin’s pistol and make poems, we slow Dolly Parton down, we clone her, we get a taste in our mouth, we think about this place, we taste, this saving grace, we raise a glass, Jamie, we wake up and dress in Charity Shop clothes and form a Magic Band for the beach, we create Electricity.
The Happening wird von einer abgewetzten goldenen Kassette neu kompiliert, die von der Grasfläche gerettet wurde, auf der das Fahrzeug gelandet ist, oder von dort, wo es abgehauen ist:
Wir sind mit dem Hubschrauber abgestürzt, wir sind mit unserem Soundtrack im Repo-Man-Stil losgefahren, wir fahren nicht, wir können nicht fahren, wir lesen (.... nicht entzifferbar .... ) und Musik, aber es ist nicht Kylie auf dem Beifahrersitz, es sind wütende junge Leute, launische, verwirrte, ängstliche und losgelöste junge Leute, wir machen uns auf den Weg mit Teams und Zoom und Kopien von Die Republik der Bäume und Herr der Fliegen, gefaltet in den Taschen unserer neuen grauen Uniformen mit einem Spritzer Gelb, wir laufen nachts, die ganze Nacht, wir denken über Hillsborough nach, wir sitzen unter der Eisenbahnbrücke und lesen die Bibel auf Deutsch, wir sehen eine Finsternis, wir tanzen Tango, wir hören The Sounds of Hell, inszenieren aber auch ein großartiges Happening mit Diana Ross, wir betrinken uns mit Kurt Schwitters und Mia Farrow und wir bitten Joey Ramone, John Cage zu rezitieren, der James Joyce anpackt.
Wir sitzen am Lagerfeuer und ärgern uns über den Brexit, wir rezitieren die Namen von Trump, Boris und Tweedle Dum Tweedle Dee, wir fluchen, wir driften in den Dub ab, wir versuchen, den NHS in den Griff zu bekommen, wir erschaffen Alter Egos, wir singen Kinderlieder, wir legen unsere Hüte ab, wir planen das Festival des Todes, wir graben Minen und arbeiten sechzehn Stunden am Tag auf der Suche nach Gold, wir sind die Bewohner, wir warten auf die Rückkehr, traurig, wir suchen nach einem Loch Ness Monster, wir wundern uns über die Überraschung, wir singen Hymnen mit Hüsker Dü und Mahalia, wir lassen uns von Bratakus anführen, wenn wir POLLUTION EVOLUTION schreien, wir finden Brion Gysins Pistole und machen Gedichte, wir verlangsamen Dolly Parton, wir klonen sie, wir bekommen einen Geschmack im Mund, wir denken über diesen Ort nach, wir schmecken, diese rettende Gnade, wir erheben ein Glas, Jamie, wir wachen auf und kleiden uns in Charity Shop Klamotten und bilden eine Magic Band für den Strand, wir schaffen Elektrizität.
The Happening is re-compiled from a scuffed golden cassette rescued from the grassy patch where the vehicle landed, or from where it left:
We crashed in our helicopter, we set off with our Repo Man style soundtrack, we don’t drive, we can’t drive, we read (…. undecipherable ….) and music, but it’s not Kylie in the passenger seat, it’s angry young people, moody, confused, anxious and disconnected young people, we set off with Teams and Zoom and copies of The Republic of Trees and Lord of the Flies folded in the pockets of our new grey uniforms with a dash of yellow, we walk at night, all night, we think about Hillsborough, we sit under the rail bridge and we read the bible in German, we see a darkness, we tango, we listen to The Sounds of Hell but also stage a gorgeous Happening with Diana Ross, we get drunk with Kurt Schwitters and Mia Farrow and we ask Joey Ramone to recite John Cage tackling James Joyce.
We sit around the campfire and get angry at Brexit, we reel off the names of Trump, Boris and Tweedle Dum Tweedle Dee, we swear, we drift off to the dub, we try to grab hold of the NHS, we create alter egos, we sing children’s songs, we lay our hats down, we plan the Festival of Death, we dig mines and work sixteen hours a day seeking gold, we are the residents, we wait to return, sadly, we search for a Loch Ness Monster, we wonder about surprise, we sing hymns with Hüsker Dü and Mahalia, we let Bratakus lead us in screaming POLLUTION EVOLUTION, we find Brion Gysin’s pistol and make poems, we slow Dolly Parton down, we clone her, we get a taste in our mouth, we think about this place, we taste, this saving grace, we raise a glass, Jamie, we wake up and dress in Charity Shop clothes and form a Magic Band for the beach, we create Electricity.
The Happening wird von einer abgewetzten goldenen Kassette neu kompiliert, die von der Grasfläche gerettet wurde, auf der das Fahrzeug gelandet ist, oder von dort, wo es abgehauen ist:
Wir sind mit dem Hubschrauber abgestürzt, wir sind mit unserem Soundtrack im Repo-Man-Stil losgefahren, wir fahren nicht, wir können nicht fahren, wir lesen (.... nicht entzifferbar .... ) und Musik, aber es ist nicht Kylie auf dem Beifahrersitz, es sind wütende junge Leute, launische, verwirrte, ängstliche und losgelöste junge Leute, wir machen uns auf den Weg mit Teams und Zoom und Kopien von Die Republik der Bäume und Herr der Fliegen, gefaltet in den Taschen unserer neuen grauen Uniformen mit einem Spritzer Gelb, wir laufen nachts, die ganze Nacht, wir denken über Hillsborough nach, wir sitzen unter der Eisenbahnbrücke und lesen die Bibel auf Deutsch, wir sehen eine Finsternis, wir tanzen Tango, wir hören The Sounds of Hell, inszenieren aber auch ein großartiges Happening mit Diana Ross, wir betrinken uns mit Kurt Schwitters und Mia Farrow und wir bitten Joey Ramone, John Cage zu rezitieren, der James Joyce anpackt.
Wir sitzen am Lagerfeuer und ärgern uns über den Brexit, wir rezitieren die Namen von Trump, Boris und Tweedle Dum Tweedle Dee, wir fluchen, wir driften in den Dub ab, wir versuchen, den NHS in den Griff zu bekommen, wir erschaffen Alter Egos, wir singen Kinderlieder, wir legen unsere Hüte ab, wir planen das Festival des Todes, wir graben Minen und arbeiten sechzehn Stunden am Tag auf der Suche nach Gold, wir sind die Bewohner, wir warten auf die Rückkehr, traurig, wir suchen nach einem Loch Ness Monster, wir wundern uns über die Überraschung, wir singen Hymnen mit Hüsker Dü und Mahalia, wir lassen uns von Bratakus anführen, wenn wir POLLUTION EVOLUTION schreien, wir finden Brion Gysins Pistole und machen Gedichte, wir verlangsamen Dolly Parton, wir klonen sie, wir bekommen einen Geschmack im Mund, wir denken über diesen Ort nach, wir schmecken, diese rettende Gnade, wir erheben ein Glas, Jamie, wir wachen auf und kleiden uns in Charity Shop Klamotten und bilden eine Magic Band für den Strand, wir schaffen Elektrizität.
The Happening (C60) (54.00)
The Happening Part 1 (26.05)
1. Alan Dunn – Everything you hoped from … (helicopter + Guided By Voices, after Stockhausen)
2. The Supremes – The Happening (acapella)
3. It’s Murder Beams – Tazzle (Opening Track From ‘Soundtrack for a Mersey Tunnel’)
4. Shahmen - 1985 Pt. 2 (Black Flowers)
5. Kurt Schwitters - Simultangedicht Kaa Gee Dee / WW / Boo / Naa / Bii Büll Ree / 6. Obervogelsang / Niesscherzo / Hunstenscherzo / Cigarren / The Real Disuda Of The Nightmare
8. Foreign Investment & Liverpool street musicians – Tuning In Op. 3
9. Lauren Alys Gornall – Walk On
10. Alan Dunn & Joaquin Ronco – Grey Library for a Closed Airport
11. Lush – Rupert the Bear
12. Dolly Parton – All I Can Do
13. Bratakus – Pollution Evolution
14. Brion Gyson – Pistol Poem
15. Donkey – King Wah Rocker Dub
16. Beefheart On The Beach – Electricity
The Happening Part 2 (27.55)
1. The Sounds of Hell, Siberia
2. Paul Young - Wherever I Lay My Hat (That’s My Home)
3. Joey Ramone - The Wonderful Widow of Eighteen Springs (Cage/Joyce)
4. The Residents – Festival of Death
5. Krzysztof Komeda / Mia Farrow - Rosemary’s Baby Main Theme
6. Zak – A list of songs not included on ‘Artists’ uses of the word revolution’
7. Rosalía & Raül Refree – I see a darkness
8. Big Dipper – Untitled (Loch Ness Monster)
9. The Supremes – The Happening (acapella)
10. Jamie Webster – This Place
11. Brigitte Jurack – German Church Liverpool reading
12. Duffy – Rockferry
13. Alan Dunn – MANiCHe (Kraftwerk meet John Cale)
14. Babylon Dead – Bun Brexit (feat. Irah)
15. Reflections – Hotwire & Will you cheat
16. Chris Watson & Leeds Beckett University students – Burning a Brazil nut, recorded with contact mic
17. The Embers – I walked all night
18. Mark Whitford – Recording under the Leeds & Liverpool Canal bridge at 2am
19. Hüsker Dü – Amazing Grace
20. Mahalia Jackson – Amazing Grace
21. Dream Wife – Taste
22. Leeds Beckett Students with Chris Watson – Contact mic inside pinball machine
23. Verity Hatfield – Spin
Bio
Alan Dunn (born Glasgow 1967) studied community and public art at Glasgow School of Art and the Art Institute of Chicago and now lectures in Art & Design at Leeds Beckett University. Based in the Liverpool City Region since 1995, Dunn develops large-scale projects for the public realm, from the Bellgrove Station Billboard Project (Glasgow), through RAY + JULIE (public artwork with Brigitte Jurack, Liverpool) and tenantspin, a community-led Internet TV Channel developed with FACT, Superflex and city-wide high-rise tenants.
Dunn has collaborated with numerous agencies and institutions including Big Issue in the North, Wirral Drug Rehab, The Great North Run, Channel 4, Tate Britain, European Special Olympics and BBC Radio 3 and through these projects has presented content with and from David Bowie, Yoko Ono, Bikini Kill, Kraftwerk and ex-LFC striker David Fairclough.
In 2012 he was nominated for the Liverpool Art Prize and he is currently collaborating with Bluecoat and Belong on a four-year project introducing contemporary sound art into dementia care homes. Dunn runs the sound art label cantaudio and is co-founder of Alternator Studio & Project Space in Birkenhead. In 2016 he began his FOUR WORDS series of projects that bring together artists and members of the public in composing FOUR WORDS around specific themes to present to new audiences via electronic billboards, publications, TV adverts or, as with the recent FOUR WORDS: WIRRAL, a new Augmented Reality website for mobile phones.
Alan Dunn (geboren 1967 in Glasgow) studierte Community und Public Art an der Glasgow School of Art und am Art Institute of Chicago und lehrt jetzt Kunst & Design an der Leeds Beckett University. Seit 1995 in der Liverpool City Region ansässig, entwickelt Dunn groß angelegte Projekte für den öffentlichen Raum, vom Bellgrove Station Billboard Project (Glasgow) über RAY + JULIE (öffentliches Kunstwerk mit Brigitte Jurack, Liverpool) bis hin zupin, einem gemeinschaftlich betriebenen Internet-TV-Kanal, der mit FACT, Superflex und stadtweiten Hochhausmietern entwickelt wurde.
Dunn hat mit zahlreichen Agenturen und Institutionen zusammengearbeitet, darunter Big Issue in the North, Wirral Drug Rehab, The Great North Run, Channel 4, Tate Britain, European Special Olympics und BBC Radio 3. Im Rahmen dieser Projekte hat er Inhalte mit und von David Bowie, Yoko Ono, Bikini Kill, Kraftwerk und Ex-LFC-Stürmer David Fairclough präsentiert.
2012 wurde er für den Liverpool Art Prize nominiert und arbeitet derzeit mit Bluecoat und Belong an einem vierjährigen Projekt zur Einführung zeitgenössischer Klangkunst in Demenzpflegeheimen. Dunn betreibt das Klangkunstlabel cantaudio und ist Mitbegründer des Alternator Studio & Project Space in Birkenhead. Im Jahr 2016 begann er seine FOUR WORDS-Projektreihe, bei der Künstler und Bürger gemeinsam VIER WORTE zu bestimmten Themen komponieren, um sie einem neuen Publikum über elektronische Plakatwände, Publikationen, TV-Werbung oder, wie bei dem jüngsten FOUR WORDS: WIRRAL, einer neuen Augmented-Reality-Website für Mobiltelefone zu präsentieren.
www.alandunn67.co.uk
The Happening Part 1 (26.05)
1. Alan Dunn – Everything you hoped from … (helicopter + Guided By Voices, after Stockhausen)
2. The Supremes – The Happening (acapella)
3. It’s Murder Beams – Tazzle (Opening Track From ‘Soundtrack for a Mersey Tunnel’)
4. Shahmen - 1985 Pt. 2 (Black Flowers)
5. Kurt Schwitters - Simultangedicht Kaa Gee Dee / WW / Boo / Naa / Bii Büll Ree / 6. Obervogelsang / Niesscherzo / Hunstenscherzo / Cigarren / The Real Disuda Of The Nightmare
8. Foreign Investment & Liverpool street musicians – Tuning In Op. 3
9. Lauren Alys Gornall – Walk On
10. Alan Dunn & Joaquin Ronco – Grey Library for a Closed Airport
11. Lush – Rupert the Bear
12. Dolly Parton – All I Can Do
13. Bratakus – Pollution Evolution
14. Brion Gyson – Pistol Poem
15. Donkey – King Wah Rocker Dub
16. Beefheart On The Beach – Electricity
The Happening Part 2 (27.55)
1. The Sounds of Hell, Siberia
2. Paul Young - Wherever I Lay My Hat (That’s My Home)
3. Joey Ramone - The Wonderful Widow of Eighteen Springs (Cage/Joyce)
4. The Residents – Festival of Death
5. Krzysztof Komeda / Mia Farrow - Rosemary’s Baby Main Theme
6. Zak – A list of songs not included on ‘Artists’ uses of the word revolution’
7. Rosalía & Raül Refree – I see a darkness
8. Big Dipper – Untitled (Loch Ness Monster)
9. The Supremes – The Happening (acapella)
10. Jamie Webster – This Place
11. Brigitte Jurack – German Church Liverpool reading
12. Duffy – Rockferry
13. Alan Dunn – MANiCHe (Kraftwerk meet John Cale)
14. Babylon Dead – Bun Brexit (feat. Irah)
15. Reflections – Hotwire & Will you cheat
16. Chris Watson & Leeds Beckett University students – Burning a Brazil nut, recorded with contact mic
17. The Embers – I walked all night
18. Mark Whitford – Recording under the Leeds & Liverpool Canal bridge at 2am
19. Hüsker Dü – Amazing Grace
20. Mahalia Jackson – Amazing Grace
21. Dream Wife – Taste
22. Leeds Beckett Students with Chris Watson – Contact mic inside pinball machine
23. Verity Hatfield – Spin
Bio
Alan Dunn (born Glasgow 1967) studied community and public art at Glasgow School of Art and the Art Institute of Chicago and now lectures in Art & Design at Leeds Beckett University. Based in the Liverpool City Region since 1995, Dunn develops large-scale projects for the public realm, from the Bellgrove Station Billboard Project (Glasgow), through RAY + JULIE (public artwork with Brigitte Jurack, Liverpool) and tenantspin, a community-led Internet TV Channel developed with FACT, Superflex and city-wide high-rise tenants.
Dunn has collaborated with numerous agencies and institutions including Big Issue in the North, Wirral Drug Rehab, The Great North Run, Channel 4, Tate Britain, European Special Olympics and BBC Radio 3 and through these projects has presented content with and from David Bowie, Yoko Ono, Bikini Kill, Kraftwerk and ex-LFC striker David Fairclough.
In 2012 he was nominated for the Liverpool Art Prize and he is currently collaborating with Bluecoat and Belong on a four-year project introducing contemporary sound art into dementia care homes. Dunn runs the sound art label cantaudio and is co-founder of Alternator Studio & Project Space in Birkenhead. In 2016 he began his FOUR WORDS series of projects that bring together artists and members of the public in composing FOUR WORDS around specific themes to present to new audiences via electronic billboards, publications, TV adverts or, as with the recent FOUR WORDS: WIRRAL, a new Augmented Reality website for mobile phones.
Alan Dunn (geboren 1967 in Glasgow) studierte Community und Public Art an der Glasgow School of Art und am Art Institute of Chicago und lehrt jetzt Kunst & Design an der Leeds Beckett University. Seit 1995 in der Liverpool City Region ansässig, entwickelt Dunn groß angelegte Projekte für den öffentlichen Raum, vom Bellgrove Station Billboard Project (Glasgow) über RAY + JULIE (öffentliches Kunstwerk mit Brigitte Jurack, Liverpool) bis hin zupin, einem gemeinschaftlich betriebenen Internet-TV-Kanal, der mit FACT, Superflex und stadtweiten Hochhausmietern entwickelt wurde.
Dunn hat mit zahlreichen Agenturen und Institutionen zusammengearbeitet, darunter Big Issue in the North, Wirral Drug Rehab, The Great North Run, Channel 4, Tate Britain, European Special Olympics und BBC Radio 3. Im Rahmen dieser Projekte hat er Inhalte mit und von David Bowie, Yoko Ono, Bikini Kill, Kraftwerk und Ex-LFC-Stürmer David Fairclough präsentiert.
2012 wurde er für den Liverpool Art Prize nominiert und arbeitet derzeit mit Bluecoat und Belong an einem vierjährigen Projekt zur Einführung zeitgenössischer Klangkunst in Demenzpflegeheimen. Dunn betreibt das Klangkunstlabel cantaudio und ist Mitbegründer des Alternator Studio & Project Space in Birkenhead. Im Jahr 2016 begann er seine FOUR WORDS-Projektreihe, bei der Künstler und Bürger gemeinsam VIER WORTE zu bestimmten Themen komponieren, um sie einem neuen Publikum über elektronische Plakatwände, Publikationen, TV-Werbung oder, wie bei dem jüngsten FOUR WORDS: WIRRAL, einer neuen Augmented-Reality-Website für Mobiltelefone zu präsentieren.
www.alandunn67.co.uk