Alice Maude-Roxby
and Tansy
Spinks
On the album cover of Arcadia’s So the Red Rose is a photograph of a spiral staircase that was taken by artist Tansy Spinks around 1985. Arising from a conversation, between Alice Maude-Roxby and Tansy Spinks, on a walk during lockdown and reflecting on the production of such images, our playlist maps its course through Tansy’s 1980s photographic archive. Taking the Arcadia image as our starting point, this song and its record sleeve connect to a series of other photographs that she was commissioned to make for 1980s albums and singles covers. The stories of how these images came to be made maps a course through London in the 1980s, moving between city locations, via the tube, the studio, the commercial lab and her darkrooms in Wapping and Herefordshire.
Read more...
Transcript: Alice Maude-Roxby and Tansy Spinks in conversation, South London, 01.11.21
Op de albumhoes van Arcadia's So the Red Rose staat een foto van een wenteltrap die rond 1985 werd genomen door kunstenares Tansy Spinks. Ontstaan uit een gesprek tussen Alice Maude-Roxby en Tansy Spinks, tijdens een wandeling tijdens een lockdown en reflecterend over de productie van zulke beelden, stippelt onze playlist zijn route uit door Tansy's fotoarchief uit de jaren 1980. Met het Arcadia-beeld als uitgangspunt, sluiten dit nummer en de bijbehorende platenhoes aan bij een reeks andere foto's die ze in opdracht maakte voor albums en singles co-vers uit de jaren 1980. De verhalen over hoe deze beelden tot stand kwamen, schetsen een parcours door Londen in de jaren 1980, waarbij ze van de ene stadslocatie naar de andere gaan, via de metro, de studio, het commerciële lab en haar donkere kamers in Wapping en Herefordshire.
Lees meer...
Transcript: Alice Maude-Roxby and Tansy Spinks in conversation, South London, 01.11.21
On the album cover of Arcadia’s So the Red Rose is a photograph of a spiral staircase that was taken by artist Tansy Spinks around 1985. Arising from a conversation, between Alice Maude-Roxby and Tansy Spinks, on a walk during lockdown and reflecting on the production of such images, our playlist maps its course through Tansy’s 1980s photographic archive. Taking the Arcadia image as our starting point, this song and its record sleeve connect to a series of other photographs that she was commissioned to make for 1980s albums and singles covers. The stories of how these images came to be made maps a course through London in the 1980s, moving between city locations, via the tube, the studio, the commercial lab and her darkrooms in Wapping and Herefordshire.
Read more...
Transcript: Alice Maude-Roxby and Tansy Spinks in conversation, South London, 01.11.21
Op de albumhoes van Arcadia's So the Red Rose staat een foto van een wenteltrap die rond 1985 werd genomen door kunstenares Tansy Spinks. Ontstaan uit een gesprek tussen Alice Maude-Roxby en Tansy Spinks, tijdens een wandeling tijdens een lockdown en reflecterend over de productie van zulke beelden, stippelt onze playlist zijn route uit door Tansy's fotoarchief uit de jaren 1980. Met het Arcadia-beeld als uitgangspunt, sluiten dit nummer en de bijbehorende platenhoes aan bij een reeks andere foto's die ze in opdracht maakte voor albums en singles co-vers uit de jaren 1980. De verhalen over hoe deze beelden tot stand kwamen, schetsen een parcours door Londen in de jaren 1980, waarbij ze van de ene stadslocatie naar de andere gaan, via de metro, de studio, het commerciële lab en haar donkere kamers in Wapping en Herefordshire.
Lees meer...
Transcript: Alice Maude-Roxby and Tansy Spinks in conversation, South London, 01.11.21
TS Covers N’s
Cuts (59.38 mins)
TS Covers N’s Cuts
1. It’s Immaterial - Driving Away From Home (Jim’s Tune) (4.13)
2. Arcadia - Goodbye Is Forever - 2010 Remaster (3.48)
3. Arcadia - Missing - 2010 Remaster (3.41)
4. Maxi Priest - Should I (Put My Trust In You) (3.44)
5. Maxi Priest - Festival Time (4.27)
6. Sandie Shaw - Are You Ready To Be Heartbroken? (3.42)
7. Its Immaterial - Hang On Sleepy Town (4.21)
8. Killing Joke - Darkness Before Dawn (5.19)
9. The Mission - Tower Of Strength - Dario Edit (4.27)
10. All About Eve - Flowers In Our Hair - Extended version (5.16)
11. Cry Before Dawn - Gone Forever (3.49)
12. Bauhaus - Swing The Heartache (5.54)
13. Bela Lugosi Is Dead - The Hunger Mix (6.53)
Bio
Alice Maude-Roxby
Alice Maude-Roxby’s recent exhibitions and publications have taken, as their starting point, the practices of a network of 1920s women including Berenice Abbott, Bricktop and Enid Marx, amongst others. These projects have been realised through collaborations with Stefanie Seibold and include the exhibition and book, Resist: be modern (again), John Hansard Gallery, and the first complete publication of Elizabeth McCausland’s captions to Berenice Abbott’s photographs, in Censored Realities/Changing New York, Camera Austria. Earlier projects focused on the ways in which photography and film operate as records of performance in Live Art on Camera, and 1960s experiments in art education, in Anti-Academy.
Links:
Resist: be modern (again)
Censored Realities/Changing New York
Tansy Spinks
Tansy Spinks is a multi-disciplinary artist intrigued by sounds, materiality and live improvisation. She has performed extensively at home and abroad and exhibited nationally and internationally. Her photographic work, which includes many commissions for record companies and publishers, is in collections such as The Museum of Fine Art, Houston and the National Media Museum, Bradford. Her videos can be found in the Wellcome and BFI libraries. She has a PhD in Sound Art, (LCC), MA in Photography (Royal College of Art, London), BA in Fine Art (Leeds Polytechnic) and is a Licentiate of the Guildhall School of Music (violin). Her recent book, Sound Art and Music: Philosophy, Composition and Performance, CSP, 2020, (co-editors, Dack and Stanovic), features an essay on site-associative, live, sound-making strategies.
Links:
website: https://tansyspinks.com
insta (photo archive)
insta (current)
Bio
Alice Maude-Roxby
De recente tentoonstellingen en publicaties van Alice Maude-Roxby zijn gebaseerd op de praktijken van een netwerk van vrouwen uit de jaren 1920, waaronder Berenice Abbott, Bricktop en Enid Marx. Deze projecten zijn tot stand gekomen in samenwerking met Stefanie Seibold en omvatten de tentoonstelling en het boek Resist: be modern (again), John Hansard Gal-lery, en de eerste volledige publicatie van Elizabeth McCausland's bijschriften bij Berenice Abbott's foto's, in Censored Realities/Changing New York, Camera Austria. Eerdere projecten richtten zich op de manier waarop fotografie en film functioneren als registraties van performances in Live Art on Camera, en op experimenten in kunsteducatie uit de jaren 1960 in Anti-Academy.
Tansy Spinks
Tansy Spinks is een multi-disciplinaire kunstenares die geïntrigeerd is door geluiden, materialiteit en live improvisatie. Ze heeft veel opgetreden in binnen- en buitenland en tentoongesteld in binnen- en buitenland. Haar fotografisch werk, waaronder veel opdrachten voor platenmaatschappijen en café-uitgevers, bevindt zich in collecties als The Museum of Fine Art, Houston en het National Media Museum, Bradford. Haar video's zijn te vinden in de Wellcome en BFI bibliotheken. Ze heeft een PhD in geluidskunst (LCC), MA in fotografie (Royal College of Art, Londen), BA in Fine Art (Leeds Polytechnic) en is een Licentiate van de Guildhall School of Music (viool). Haar recente boek, Sound Art and Music: Philosophy, Composition and Performance, CSP, 2020, (co-editors, Dack en Stanovic), bevat een essay over site-associative, live, sound-making strate-gieën.
TS Covers N’s Cuts
1. It’s Immaterial - Driving Away From Home (Jim’s Tune) (4.13)
2. Arcadia - Goodbye Is Forever - 2010 Remaster (3.48)
3. Arcadia - Missing - 2010 Remaster (3.41)
4. Maxi Priest - Should I (Put My Trust In You) (3.44)
5. Maxi Priest - Festival Time (4.27)
6. Sandie Shaw - Are You Ready To Be Heartbroken? (3.42)
7. Its Immaterial - Hang On Sleepy Town (4.21)
8. Killing Joke - Darkness Before Dawn (5.19)
9. The Mission - Tower Of Strength - Dario Edit (4.27)
10. All About Eve - Flowers In Our Hair - Extended version (5.16)
11. Cry Before Dawn - Gone Forever (3.49)
12. Bauhaus - Swing The Heartache (5.54)
13. Bela Lugosi Is Dead - The Hunger Mix (6.53)
Bio
Alice Maude-Roxby
Alice Maude-Roxby’s recent exhibitions and publications have taken, as their starting point, the practices of a network of 1920s women including Berenice Abbott, Bricktop and Enid Marx, amongst others. These projects have been realised through collaborations with Stefanie Seibold and include the exhibition and book, Resist: be modern (again), John Hansard Gallery, and the first complete publication of Elizabeth McCausland’s captions to Berenice Abbott’s photographs, in Censored Realities/Changing New York, Camera Austria. Earlier projects focused on the ways in which photography and film operate as records of performance in Live Art on Camera, and 1960s experiments in art education, in Anti-Academy.
Links:
Resist: be modern (again)
Censored Realities/Changing New York
Tansy Spinks
Tansy Spinks is a multi-disciplinary artist intrigued by sounds, materiality and live improvisation. She has performed extensively at home and abroad and exhibited nationally and internationally. Her photographic work, which includes many commissions for record companies and publishers, is in collections such as The Museum of Fine Art, Houston and the National Media Museum, Bradford. Her videos can be found in the Wellcome and BFI libraries. She has a PhD in Sound Art, (LCC), MA in Photography (Royal College of Art, London), BA in Fine Art (Leeds Polytechnic) and is a Licentiate of the Guildhall School of Music (violin). Her recent book, Sound Art and Music: Philosophy, Composition and Performance, CSP, 2020, (co-editors, Dack and Stanovic), features an essay on site-associative, live, sound-making strategies.
Links:
website: https://tansyspinks.com
insta (photo archive)
insta (current)
Bio
Alice Maude-Roxby
De recente tentoonstellingen en publicaties van Alice Maude-Roxby zijn gebaseerd op de praktijken van een netwerk van vrouwen uit de jaren 1920, waaronder Berenice Abbott, Bricktop en Enid Marx. Deze projecten zijn tot stand gekomen in samenwerking met Stefanie Seibold en omvatten de tentoonstelling en het boek Resist: be modern (again), John Hansard Gal-lery, en de eerste volledige publicatie van Elizabeth McCausland's bijschriften bij Berenice Abbott's foto's, in Censored Realities/Changing New York, Camera Austria. Eerdere projecten richtten zich op de manier waarop fotografie en film functioneren als registraties van performances in Live Art on Camera, en op experimenten in kunsteducatie uit de jaren 1960 in Anti-Academy.
Tansy Spinks
Tansy Spinks is een multi-disciplinaire kunstenares die geïntrigeerd is door geluiden, materialiteit en live improvisatie. Ze heeft veel opgetreden in binnen- en buitenland en tentoongesteld in binnen- en buitenland. Haar fotografisch werk, waaronder veel opdrachten voor platenmaatschappijen en café-uitgevers, bevindt zich in collecties als The Museum of Fine Art, Houston en het National Media Museum, Bradford. Haar video's zijn te vinden in de Wellcome en BFI bibliotheken. Ze heeft een PhD in geluidskunst (LCC), MA in fotografie (Royal College of Art, Londen), BA in Fine Art (Leeds Polytechnic) en is een Licentiate van de Guildhall School of Music (viool). Haar recente boek, Sound Art and Music: Philosophy, Composition and Performance, CSP, 2020, (co-editors, Dack en Stanovic), bevat een essay over site-associative, live, sound-making strate-gieën.