Matt Lord


When I was a boy I had a wind-up skull that chattered it's teeth. To my seven year old mind it was the most beautiful and surprising thing in the whole world. One day, for no particular reason I set it down in the long grass near the rope swing I played on and I never saw it again. The ghost of that toy appeared to be twice as beautiful as the real thing and the ritual of looking for it became a fantastic moment of suspense that I repeated over and over. I suppose that is why I am telling you about it now. 

All of these pieces assembled here remind me that utopia might not need to have a whole horizon. It might just have a small invisible space where it chatters in the long grass.



Also die rote Rose (MK Lord)

Als ich ein Junge war, hatte ich einen aufziehbaren Totenkopf, der mit den Zähnen klapperte. Für mein siebenjähriges Gemüt war er das Schönste und Überraschendste auf der ganzen Welt. Eines Tages setzte ich ihn ohne besonderen Grund im langen Gras neben der Seilschaukel ab, auf der ich spielte, und sah ihn nie wieder. Der Geist dieses Spielzeugs schien doppelt so schön zu sein wie das echte Ding, und das Ritual, es zu suchen, wurde zu einem fantastischen Moment der Spannung, den ich immer wiederholte. Ich nehme an, das ist der Grund, warum ich Ihnen jetzt davon erzähle.

All diese hier versammelten Stücke erinnern mich daran, dass die Utopie vielleicht nicht einen ganzen Horizont haben muss. Vielleicht hat sie nur einen kleinen unsichtbaren Raum, wo sie im langen Gras klappert.

So the Red Rose (1.27.52)




1.  Hugo Ball - Karawane (1.27)

2.  Dave Lynch - On Sound and Alan Splet’s Wind Recordings (1.35)

3.  Kaoru Abe - Piano & Sax Improvisations (3.24)

4. Agnes Martin - Interview (1977) (8.34)

5. Mary Halvorson - Guitarist Shares a Special Keep Creating UMD Song! (6.11)

6. Anthony Braxton Interview - Chess, Math & Music (3.50)

7. Charlie Haden - Dream Keeper (3.24)

8. Metter Rasmussen - Solo (4.56)

9. Willam S. Burroughs - Nova Express: “The Control Machine” (2.29)
(with Phil Proctor)

10. Blix Bargeld - Somewhere Over The Rainbow (4.00)

11. Eliane Radigue - Organ Reframed: OCCAM XXV (6.20)

12. Harry Partch’s - 43 Tone Scale (0.50)

13. Billie Whitelaw Interview (1999)  - Working with Samuel Beckett (4.20)

14. Jaimie Branch - Fly or Die (7.15)

15. Anne Truitt at Yaddo (1.55)

16. Brandee Younger - Unrest 1 (5.33)

17. Toshimaru Nkamura - Egrets (2.53)

18. Slavoj Zizek - Why Be Happy When You Could Be Interesting (2.01)

19. Makaya McCraven - The Bounce - Pumphouse Sessions (5.49)

20. Laurie Anderson - We Have to Imagine Different ways to describe the Ends  (8.22)

21. Stockhausen - Studie11 (1954) (3.51)    


Bio

MKLord is a musician and artist hailing from the South-West UK, he is a graduate of Dartington College of Arts. A fierce advocate of unconventional wisdom, he founded the noise label OMCORE in 1998 in order to champion the works of fellow outsiders such as Germseed, Joey Chainsaw, D.Nye and Joined by Wires, among others. In recent years MKL has been primarily performing with free-jazz trio Capri-Batterie and exhibiting his paintings whenever the chance arrives.

MKLord ist ein Musiker und Künstler aus dem Südwesten Großbritanniens, er ist Absolvent des Dartington College of Arts. Als leidenschaftlicher Verfechter des Unkonventionellen gründete er 1998 das Noise-Label OMCORE, um die Werke von Außenseitern wie Germseed, Joey Chainsaw, D.Nye und Joined by Wires zu fördern. In den letzten Jahren trat MKL vor allem mit dem Free-Jazz-Trio Capri-Batterie auf und stellt bei jeder sich bietenden Gelegenheit seine Bilder aus.


https://mklord.bandcamp.com/

https://www.saatchiart.com/mklord

http://capri-batterie.com/