Nigel Prince


There is a melancholy of late; wistful, beckoning, immersive, calling. A remembering and recalling and a wanting. The small sounds of other times and places. The textures of bigger ideas and of a slipping away.


Zeit des Noch-Nicht

Da ist eine Melancholie in letzter Zeit; wehmütig, winkend, eindringlich, rufend. Ein Erinnern und Erinnern und ein Wollen. Die kleinen Klänge von anderen Zeiten und Orten. Die Texturen größerer Ideen und eines Entgleitens.


Time of Not Yet (1.07.49)



1. Field recording - Accony

2. Nick Drake - From The Morning

3. Mark Timmings & Stephen Morris - Wetland Senario performed by music intima

4. Mungo Thomson - Crickets, 2012-13 (composed with Michael Webster)

5. Field recording - Munster Bells

6. Brain Eno - Becalmed

7. Field recording - Bunireen Wind

8. Nick Cave & The Bad Seeds - Distant Sky

9. Field recording - Sicken 01.07.19

9. Richard & Linda Thompson - Dimming of the day/ Dargai

10. Field recording - Roonagh_Last Day 14.07.19


Bio

Nigel Prince is Director of Artes Mundi, the flagship internationally focused visual arts organisation in Wales. Prior to that he was Executive Director at the Contemporary Art Gallery (CAG), Vancouver, Canada, a position he held from 2011-19.

Previously he was Curator at Ikon Gallery, Birmingham (2004-2010), and worked on founding International Project Space (IPS) also in Birmingham. Prince began his career at Tate Liverpool and alongside curatorial work has held several academic and research posts including Course Director at Birmingham City University (1997 – 2002). His work with contemporary artists is extensive including Ryan Gander, Andrea Zittel, Donald Judd, Olafur Eliasson, Shahzia Sikander, Liz Magor and Ayşe Erkmen amongst many others, and includes a vital range of partnerships with institutions including Ballet BC, Birmingham Contemporary Music Group, and museums and galleries world-wide. His exhibition with Cuban artist Carmen Herrera in 2009 was critically heralded as the “discovery of the decade” by The Guardian/ Observerand The New York Times.


Nigel Prince ist Direktor von Artes Mundi, dem Flaggschiff der international ausgerichteten Organisation für visuelle Kunst in Wales. Zuvor war er von 2011-19 Executive Director an der Contemporary Art Gallery (CAG) in Vancouver, Kanada.

Zuvor war er Kurator an der Ikon Gallery, Birmingham (2004-2010), und arbeitete an der Gründung des International Project Space (IPS), ebenfalls in Birmingham. Prince begann seine Karriere an der Tate Liverpool und hatte neben seiner kuratorischen Tätigkeit mehrere akademische und Forschungspositionen inne, u.a. als Course Director an der Birmingham City University (1997 - 2002). Seine Arbeit mit zeitgenössischen Künstlern ist sehr umfangreich, darunter Ryan Gander, Andrea Zittel, Donald Judd, Olafur Eliasson, Shahzia Sikander, Liz Magor und Ayşe Erkmen, um nur einige zu nennen, und umfasst eine Vielzahl von Partnerschaften mit Institutionen wie Ballet BC, Birmingham Contemporary Music Group sowie Museen und Galerien weltweit. Seine Ausstellung mit der kubanischen Künstlerin Carmen Herrera im Jahr 2009 wurde von The Guardian/ Observer und der New York Times als die "Entdeckung des Jahrzehnts" gefeiert.